نوشته های عمومی

سوالات مهم در مورد کتابخوانی کودک

سوالات مهم در مورد کتابخوانی کودک

قطعا پدر ومادر هایی که دوست دارند فرزندان مفیدی برای خود و جامعه داشته باشند با این جواب برای پرسش های خود رو به رو شده اند که کتابخوانی بهترین روش برای رسیدن به این هدف است ، اما دنیای کتاب دنیای پیچیده ای است که نیاز به متخصصان خود را دارد تا بتوانیم به سوالات خودمان جواب بدهیم و بهترین کتاب ها را برای کودکان انتخاب کنیم تا در مسیر درستی قرار بگیرند ، در همین راستا در مقاله پایین مهمترین و پر تکرارترین سوالات در این زمینه را در مورد کودک و کتاب خواندن جواب داده ایم.

سوالات مهم در زمینه کتابخوانی کودک :

کودک در چه سنی باید با حروف آشنا شود ؟

اکثر بچه ها با حروف بین 3 تا 4 سالگی آشنا می شوند و معمولا ، اول حروف اسم خود را تشخیص می دهند. در سن  پنج سالگی و با شروع شدن  آموزش های مهدکودک بچه می تواند حروف را در شکل و با صدای خودش بشناسد.

بچه در چه سنی قادر است خواندن کتاب را بیاموزد ؟

اکثر بچه ها در شش سالگی، می توانند برخی واژه ها را با صدای بلند بخوانند، اسم خود و برخی از واژگان را تشخیص دهند و همچنین قادرند برخی از ترکیب های حروف را نام ببرند و کتاب های آسان  و مختص سن خود را بخوانند.

چطور با بچه ای که فقط در حال یادگیری حروف و صداها است، کتاب بخوانیم؟

برای آشنا کردن و آموزش حروف و صداها، اول حروف اسمش را نشانش بدهید. این کار را با واژگان دیگری که به آنها علاقه مند است مثل مادر ، پدر ، برادر یا خواهر و .. می توانید انجام دهید. زمانی که اکثر حروف الفبا را شناخت، از کتابهای ساده شروع کنید و حروف را به او نشان دهید و بپرسید. واژه را بخش کنید و حوف را تک تک ادا کنید و سپس از او بپرسید که بنظر او چه واژه ای است.

کتاب های متناسب سن و سطح کودک من کدام ها هستند؟

این پرسشی است که اکثر پدر و مادر ها با آن درگیر هستند و با مقاله هایی با همین عنوان به توضیح آن پرداخته ایم. با کمک کتابداران و معلمان و پایگاه های داده آنلاین مانند www.lexile.com می توانید سطح کودک خود را برای انتخاب یک کتاب مناسب مشخص نمایید. کتاب باید علاوه بر مفرح و آموزنده بودن، برای بچه چالش برانگیز هم باشد.

چطور می توانم کتاب هایی با کیفیت برای فرزندانم پیدا کنم؟

به طور یقین کتابفروشی ها و کتابخانه ها بهترین مکان برای تهیه کتاب ها هستند، جایی که بتوانید از مشاوره کارشناسان آن نیز استفاده کنید. با پیشرفت اینترنت و دسترسی به آن در همه جای جهان، عده ای از ناشران نیز برای شناساندن محصولات خود با فروشگاه های اینترنتی  روی آورده اند. بدین ترتیب از راههای مختلف قادرید کتاب مد نظر خود را تهیه کنید.

چطور قادرم بچه را با وجود تمام حواس پرتی هایش به سوی کتاب خواندن هدایت کنم؟

این پرسش در مقاله های قبلی بطور کامل شرح داده شده است. بطور مختصر بهترین روش برای علاقمندی بچه  به خواندن کتاب تهیه کتاب های ارزشمند و سرگرم کننده برای اوست. همچنین قادرید در زمان هایی که در کنار هم هستید مثل آخر هفته ها یا اواخر روز بجای تماشای تلوزیون با یکدیگر کتاب مطالعه کنید. رفتن به کتابخانه یا کتاب فروشی ها آن هم هفته  می تواند برای کودک جالب و مفید باشد.

پرسش های خود را از ما بپرسید ، تلاش می کنیم تا مقداری از دغدغه هایتان کاهش دهیم .

برای انتخاب و خرید کتاب روی لینک کلیک کنید :     خرید کتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *