نوشته های عمومی

عظیم ترین کتابخانه های دنیا بخش دوم

بزرگترین کتابخانه های دنیا

کتابخانه عمومی شهر نیویورک :

کتابخانه عمومی شهر نیویورک دومین کتابخانه‌ بزرگ در آمریکا با بیشتر از ۵۵ میلیون کتاب و دیگر سند های پژوهشی است. اگرچه کلکسیون کتابخانه عمومی شهر نیویورک نسبت به کلکسیون کتابخانه‌ی ملی انگلستان و کنگره‌ی ایالات متحده کوچک‌تر است، اما حدودا ۸ برابر مجموع آن‌ دو بازدیدکننده دارد. سالانه بیشتر از ۱۷ میلیون نفر از این کتابخانه دیدن می‌کنند.

این کتابخانه برخلاف دیگر کتابخانه‌های این لیست ، از چندین شعبه‌ی مختلف در سراسر شهر نیویورک و حومه متشکل شده است. این کتابخانه ۹۲ شعبه در قسمت هایی چون منهتن و جزیره‌ی استیتِن دارد. کتابخانه عمومی شهر نیویورک همچنین یکی از زیباترین کتابخانه های جهان نیز به شمار می آید.

بزرگترین کتابخانه های جهان

آیا می دانید؟

کتابخانه عمومی در مدت شانزده سال و با هزینه‌ی ۹ میلیون دلار، معادل ۲۲۵ میلیون دلار امروزی، ساخته شده است.

مکان: نیویورک
تعداد بازدید سالانه : ۱۷.۳ میلیون نفر
سال راه اندازی : ۲۳ مه ۱۹۱۱

کتابخانه شانگهای چین :

کتابخانه شانگهای چین بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی عمومی چین با بیشتر از ۵۰ میلیون کتاب چینی و غیرچینی است. کتابخانه علاوه بر اینکه یک کتابخانه‌ی عمومی است، همچنین مکانی برای پژوهش هایی در مورد فناوری اطلاعات و علوم تکنولوژی نیز به حساب می آید. کتابخانه‌ در سال ۱۹۹۵ با انستیتوی علوم و فناوری اطلاعات شانگهای ادغام شد و نخستین کتابخانه‌ی کشور چین با استفاده پژوهشی گسترده به وجود آورد.

پس از این ادغام، ساختمانی جدید برای کتابخانه‌ در سال ۱۹۹۶ ساخته شد و اکنون این ساختمان یکی از عظیم ترین چشم‌اندازهای شانگهای است. کتابخانه‌ علاوه بر ارائه‌ی خدمات سنتی کتابخانه‌ای، دارای یک سامانه‌ی خدمات دیجیتالی شخصی سازه شده با رابط کاربری به زبان‌های چینی، انگلیسی و ژاپنی است.

کتابخانه شانگهای چین

آیا می دانستید؟


این کتابخانه‌ دارای یک کلکسیون بسیار بزرگ دیجیتالی، که شامل ۳۰۰هزار کتاب الکترونیکی، ۱۰هزار کتاب آنلاین، هزار رمان سریالی آنلاین، 8 هزار مجله‌ی الکترونیکی و ۶۰ روزنامه‌ی الکترونیکی است.


مکان: شانگهای
تعداد بازدید سالانه: نامعلوم
سال راه اندازی : ۲۲ جولای ۱۹۵۲

برای مطالعه ادامه مقاله با کلیک بر روی لینک به بخش سوم مقاله بروید : 

 

برای انتخاب و خرید کتاب روی لینک کلیک کنید :     خرید کتاب 

1 دیدگاه در “عظیم ترین کتابخانه های دنیا بخش دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *