نوشته های عمومی

آیا جورج اورول را می شناسید ؟

نویسنده جورج اورول

معرفی جورج اورول :

اگر تا به حال در دنیای رمان و داستان قدم نهاده باشید احتمالا نام جورج اورول به گوش شما خورده است زیرا کتاب های او در ایران و جهان بسیار معروف بوده اند و اکثر افرادی که مطالعه دارند یکی از دو کتاب 1984 و یا قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات) را خوانده اند و یا تعریف و خلاصه آن را شنیده اند. اریک آرتور بلر با نام هنری جورج اورول در 25 ژوئن 1903 در موتهاری بیهار هند بریتانیا به دنیا آمد او ملیتی هندی انگلیسی داشت .
او نویسنده شاعر انگلیسی و روزنامه نگار و رمان نویس بوده است. او بیشتر به خاطر رمان های پرفروشش قلعه حیوانات و که در سال 1945 نشر پیدا کرد و رمان 1984 که در آخر های دهه 1950 انتشار داده شد معروف گردید. کتاب های قلعه حیوانات و 1984 بیش از هر کتاب دیگری در قرن بیستم فروش داشته اند.
یکی دیگر از فعالیت ها او نوشتن نقد برای کتاب های دیگر بود که او را یکی از برترین وقایع نگار های ادب و فرهنگ انگلیسی قرن خود می دانند.

بخش های زندگی جورج اورول :

اریک آرتور بلر در زندگی خود شرایط مختلف را تجربه کرده است او برای مدتی در پلیس سلطنتی برمه در هند خدمت می کرد و زمانی را برای درک فقر و بی خانمانی مدتی را در بین فقرا و کارگران فصلی و بی خانمان ها گذاراند. او در جنگ اسپانیا نیز شرکت کرده و مجروح شد و همین جراحت در به پایین رسیدن عمر اش نقش داشت.
او در 21 ژآنویه 1950 در سن 46 سالگی در لندن انگلستان درگذشت.

جورج اورول

پیشنهاد می کنم اگر تا به حال هیچ یک از کتاب های این نویسنده را مطالعه نکرده اید حتما یکی از دو کتاب 1984 و یا قلعه حیوانات را مطالعه کنید و قطعا متعجب خواهید شد.

کتاب های جورج اورول :

کتاب رمان روز های برمه
کتاب رمان دختر کشیش
کتاب رمان 1984
کتاب رمان قلعه حیوانات(معروف ترین کتاب جورج اورول)
کتاب رمان تنفس هوای تازه
کتاب رمان آس و پاس در پاریس و لندن

در صورت علاقه مندی می توانید خلاصه های کوتاه کتاب های جورج اورول را در سایت دشت کتاب مطالعه کرده و برای خرید آنها هم از همین طریق اقدام به خرید نمایید. 

در پایان امیدواریم از مطالعه کتاب های جوروج اورول لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *