نوشته های عمومی

بهترین زمان برای مطالعه چه زمانی است: صبح، ظهر یا شب؟

اگر  دانشجو هستید ، مطالعه جزئی از زندگی شماست. ایجاد بهترین زمان برای مطالعه شما به صبر و تمرین نیاز دارد. برای برخی افراد، صبح ها برای مطالعه بهتر است ،  در حالی که برای برخی دیگر، زمان عصر یا شب باعث می شود بهتر روی مطالعه خود تمرکز کنند.

بر اساس  علم  “زمان بندی خوب” – همچنین به عنوان chronobiology 2 شناخته می شود  – اوج عملکرد به DNA ما متصل می شود. ساعت بیولوژیکی ما، که یک ساعت درونی است که از دوران جوانی در مغز ما تعبیه شده است، در واقع به ما کمک می کند تا تصمیم بگیریم زمان مناسب برای مطالعه چه زمانی است. اگرچه اکتشافات جدید ثابت می‌کنند که زمان‌بندی ممکن است همه چیز نباشد، اما اگر می‌خواهید به طور مداوم بهترین خلق کنید و بهترین عملکرد را داشته باشید، مهم است.

همانطور که گفته شد، علم نشان داده است که یادگیری بین 10 صبح تا 2 بعد از ظهر و از ساعت 4 بعد از ظهر تا 10 بعد از ظهر، زمانی که مغز در حالت اکتساب است، بیشترین تأثیر را دارد. از طرفی کمترین اثربخشی زمان یادگیری بین ساعت 4 صبح تا 7 صبح است. در حالی که واقعاً بهترین زمان از روز برای مطالعه وجود ندارد، بیایید نگاهی به فواید مطالعه صبحگاهی در مقایسه با ساعات دیگر روز بیندازیم.

مطالعه  در صبح

بیشتر مردم فکر می‌کنند که صبح بهترین زمان برای مطالعه است، زیرا مغز ما در صبح بعد از یک خواب و صبحانه با طراوت، قوی‌ترین زمان است. نور طبیعی موجود نیز برای چشمان شما مفید است و شما را هوشیار نگه می دارد. این دوره برای باز کردن یک کتاب درسی برای یادگیری یک تئوری جدید، یا صرفا مرور یادداشت‌های مدرس روز قبل عالی است، زیرا صبح‌ها معمولاً توانایی یادآوری بهتری به شما می‌دهند.و در صورتی که دانشجوی رشته حقوق هستید با خرید کتاب حقوق و خرید کتاب عمومی و مطالعه آن ها در صبح هنگام یادگیری را برای خود راحت کنید.

مطالعه  در بعدازظهر

بعد از ظهر، مغز دانش‌آموزان در ادغام اطلاعات جدید با چیزهایی که از قبل می‌دانند خوب است. در این زمان از روز، دانش‌آموزان می‌توانند ارتباط برقرار کنند و اطلاعاتی را که یاد گرفته‌اند معنادارتر کنند.

صبح ها و بعدازظهرها برای مطالعه بهتر است همچنین به این دلیل که اگر در میانه راه مطالعه خود گیر کردید، همیشه می توانید با همسالان یا  معلمان خود تماس بگیرید  تا سریعاً توضیح دهید، زیرا این زمان است که افراد بیشتر فعال هستند یا حتی  برای اطلاعات بیشتر به کتابخانه مراجعه کنید  .

مطالعه  یک شب

برای برخی از دانش آموزان، آنها بعضاً در روز انرژی بیشتری دارند. از این رو، عصر یا شب زمان مؤثرتری برای مطالعه و مطالعه آنهاست. مطالعه در این زمان همچنین به بهبود تمرکز و خلاقیت شما کمک می کند زیرا حواس پرتی کمتری وجود دارد و با همه افراد در رختخواب، قطعاً آرامش و سکوت وجود دارد. همچنین گفته می شود که خواب بعد از مطالعه باعث تثبیت اطلاعات و بهبود یادآوری می شود. نکته ای که باید به آن توجه کنید، مطمئن شوید که هنوز به طور متوسط ​​8 تا 9 ساعت در شب می خوابید.

جالب توجه است، برخی تحقیقات نشان داده اند که مطالعه در خسته ترین زمان می تواند به مغز شما کمک کند تا تمرکز بالاتری از مهارت های جدید مانند صحبت کردن به یک  زبان خارجی را حفظ کند . ظاهراً این حتی نامی هم دارد: یادگیری در خواب 3 . زیرا در طول خواب موج آهسته، فرآیند تثبیت حافظه بهترین کار خود را انجام می دهد و مغز شما می تواند بازسازی و فعال سازی مجدد مورد نیاز خود را در طول زمان استراحت دریافت کند. این بدان معناست که مطالعه قبل از خواب می تواند به مغز شما کمک کند تا چیزهای جدیدی را حتی در خواب یاد بگیرد.

بهترین زمان مطالعه کتاب

چگونه بهترین زمان خود را برای مطالعه پیدا کنیم؟

با این حال، زمان‌بندی‌های متفاوتی برای دانش‌آموزان مختلف کار می‌کند و اگر فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید، می‌توانید بهترین زمان خود را در روز برای مطالعه پیدا کنید .

اولا، چه زمانی بیشتر هوشیار هستید؟ به آن فکر کنید، اما به نظر می رسد کیفیت های مختلف خاطرات و هوشیاری در زمان های مختلف روز برای افراد مختلف بهتر است. به عنوان مثال، شما می توانید در صبح حافظه دیداری بهتری داشته باشید، اما توانایی تفکر انتقادی شما در بعد از ظهر به اوج خود می رسد. ثانیاً، اگر زمان بهینه شما مستعد حواس پرتی است، مانند وقت شام، که ممکن است روال شما را مختل کند، بهتر است زمان دیگری را پیدا کنید. در نهایت، مطمئن شوید که زمانی را انتخاب کنید که بتوانید به طور مداوم به آن پایبند باشید، حداقل برای چند روز در هفته، زیرا ثبات به مطالعه روزانه شما کمک می کند و کیفیت زمان مطالعه شما را بهبود می بخشد.

همانطور که هر دانش آموز سبک یادگیری منحصر به فردی دارد، دانش آموزان مختلف نیز ممکن است در زمان های مختلف روز بهتر یاد بگیرند. اما اگر هر روز در یک ساعت معین مطالعه کنید، به تدریج و به زودی ذهن و بدن خود را آماده خواهید کرد، در بهترین چارچوب ذهنی خود برای مطالعه خواهید بود. هنگامی که بدانید چه چیزی برای خودتان بهتر است، می توانید روال مطالعه خود را موثرتر و کارآمدتر شروع کنید.

موثرترین روش مطالعه چیست؟

یافتن بهترین راه برای مطالعه فرآیندی مداوم است. این چیزی نیست که بتوان آن را به شب قبل از آزمون واگذار کرد. شما باید به طور مداوم مهارت های مطالعه خود را بهبود بخشید تا بهتر بفهمید چه چیزی موثر است (و چه چیزی نیست).

یادگیری نحوه مطالعه بهتر به جلوگیری از هراس و ناامیدی دفعه بعد که یک آزمون بزرگ در راه است کمک می کند. از این گذشته، زمانی که فرصت دارید مطالب را به درستی مرور کرده و تمرین کنید، به احتمال زیاد قبل از آزمون استرس کمتری خواهید داشت!

تسلط بر عادات مطالعه موثر نه تنها یادگیری را آسان تر می کند، بلکه به شما کمک می کند تا نمرات بهتری را در دبیرستان و دبیرستان کسب کنید.

12 راز مطالعه موثر را کشف کنید که به شما کمک می کند آزمون بعدی خود را انجام دهید.

  1. سازماندهی کنید
    همیشه یک برنامه ریز تکالیف به همراه داشته باشید. وارد کردن تکالیف، پروژه ها، تست ها و تکالیف به محض تعیین تکالیف باعث می شود که آنها فراموش نشوند.
  2. توجه کن توی کلاس
    هنگام صحبت کردن معلم، تمرکز و پرهیز از حواس پرتی بسیار مهم است. با تمرکز بر آنچه گفته می شود و یادداشت برداری به زبان خودتان، گوش دادن فعال را تمرین کنید. این کمک می کند مطمئن شوید که آنچه در کلاس تدریس می شود را می شنوید (و درک می کنید).
  3. از عوامل حواس پرتی دوری کنید
    حواس پرتی همه جا وجود دارد – از تلفن های همراه گرفته تا رسانه های اجتماعی و دوستان. از چیزهایی که در کلاس حواس تان را پرت می کند آگاه باشید و بدانید که چگونه از این عوامل حواس پرتی دوری کنید. اگر می دانید که آنها حواس شما را پرت می کنند از نشستن در کنار دوستان خودداری کنید. خاموش کردن تلفن همراه نیز به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که به معلم خود توجه می کنید.
  4. مطمئن شوید که یادداشت ها کامل هستند
    نوشتن یادداشت های واضح و کامل در کلاس به شما کمک می کند تا اطلاعاتی را که یاد می گیرید پردازش کنید. این یادداشت‌ها همچنین به یادداشت‌های مطالعه تبدیل می‌شوند که می‌توانند قبل از آزمون مرور شوند. اگر کلاسی را از دست داده اید با دوستان یا معلم صحبت کنید تا مطمئن شوید یادداشت هایتان کامل است.
  5. اگر متوجه نشدید سوال بپرسید
    اگر چیزی را متوجه نشدید دست خود را بلند کنید و سؤال بپرسید. اگر احساس راحتی نمی کنید که جلوی همه سوال کنید، برای خود یادآوری کنید که بعد از کلاس با معلم صحبت کنید.
  6. برنامه/برنامه مطالعه بسازید
    هنگام تنظیم برنامه مطالعه، به برنامه ریز خود نگاه کنید و به آنچه باید انجام دهید فکر کنید. در مورد انواع سؤالات در آزمون و موضوعاتی که پوشش داده می شود فکر کنید تا بدانید که باید روی چه چیزی تمرکز کنید. برای هر جلسه مطالعه اهداف مشخصی تعیین کنید، مثلاً چند موضوع را تا پایان جلسه پوشش خواهید داد.
  7. مطالعه را موثرتر شروع کنید
    با ابزار کامل مطالعه شامل الگوهای یادداشت برداری، نکات و موارد دیگر، از جلسات مطالعه خود بهره بیشتری ببرید . 
  8. هر شب یادداشت های کلاس را مرور کنید
    بعد از مدرسه، یادداشت‌های کلاس را مرور و گسترش دهید. مرور یادداشت‌ها به انتقال مطالب آموخته‌شده از حافظه کوتاه‌مدت به حافظه بلندمدت کمک می‌کند، که دفعه بعد که امتحان بزرگی دارید کمک می‌کند.
  9. با معلمان صحبت کنید
    معلمان به شما کمک می کنند تا بهترین کار را انجام دهید. با معلم خود صحبت کنید و در صورت نیاز قبل از آزمون، توضیح یا کمک اضافی بخواهید. ابتکار عمل برای درخواست کمک به معلمان کمک می کند!
  10. یک منطقه مطالعه تعیین کنید
    بهترین نقطه مطالعه مکانی است که ساکت، نور کافی و در منطقه کم تردد باشد. مطمئن شوید که فضای کاری روشنی برای مطالعه و نوشتن وجود دارد. نیازهای هر کس متفاوت است، بنابراین مهم است که مکانی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.
  11. دوره های کوتاه مطالعه کنید
    به ازای هر 30 دقیقه مطالعه، یک استراحت کوتاه 10-15 دقیقه ای برای شارژ مجدد داشته باشید. جلسات کوتاه مطالعه موثرتر است و به شما کمک می کند از زمان مطالعه خود به بهترین نحو استفاده کنید. در مورد استراحت مطالعه ای که موثر است بیشتر بیاموزید .
  12. یادداشت های مطالعه را ساده کنید
    با فشرده کردن یادداشت‌های کلاس، مطالعه را کم‌تر کنید. زیر کلمات کلیدی خط بکشید یا برجسته کنید. برای سازماندهی و ساده کردن اطلاعات و کمک به یادآوری بهتر، وسایل کمک بصری مانند نمودار، شبکه داستان، نقشه ذهنی، یا طرح کلی ایجاد کنید.
  13. با یک گروه مطالعه کنید
    کار با همکلاسی ها یک محیط تعاملی را تشویق می کند تا شما را درگیر کند. این به شما فرصتی می دهد تا دانش خود را با دیگران آزمایش کنید، یکدیگر را در مورد محتوا امتحان کنید و به افزایش اعتماد به نفس یکدیگر کمک کنید.
  14. هوشمندانه مطالعه کنید، نه سخت
    دانستن نحوه مطالعه موثر مهارتی است که برای زندگی شما مفید خواهد بود. توسعه مهارت های مطالعه موثر نیاز به زمان و صبر زیادی دارد. اگر این نکات را دنبال کنید، در راه کشف نوع مطالعه برای شما بهتر می‌شوید—بنابراین می‌توانید آزمون بعدی خود را از پارک حذف کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *