نوشته های عمومی

خالد حسینی کیست ؟

خالد حسینی

معرفی خالد حسینی :

احتمالا تا به حال نام کتاب معروف بادباکباز را  شنیده اید و یا آن را در کتابفروشی دیده اید. رمان های خالد حسینی خوانندگان زیادی دارد و در بین افرادی که علاقه به مطالعه رمان دارند حداقل شنیده شده است و حالا قصد معرفی خالد حسینی را داریم : حسینی در چهارم مارس 1965 در کابل افغانستان متولد شد. او نویسنده ای افغان آمریکایی است. بیشتر شهرت او برای نوشتن رمان های بادبادک باز و هزاران خوشید تابات است. نام آخرین اثر او کوهستان به طنین انداز شد و دعای دریا است. که به زبان فارسی نیز ترجمه شده است. او شهروند آمریکا بوده و رمان های خود را به زبان انگلیسی خلق می کند. حسینی در سن خوزه در کالیفرنیا زندگی می کند و زمینه فعالیت او در پزشکی و رمان نویسی است.

نویسنده هایی دیگری نیز هستند که رمان هایی در زمینه جنگ و اتفاقات ناگوار برای شرح حال مردمان نوشته اند از جمله آنها می توان از من ملاله هستم نوشته ملاله یوسف زی نام برد

خالد حسینی نویسنده

کتاب های خالد حسینی :

رمان بادبادک باز 
رمان هزاران خورشید تابان
رمان دعای دریا
رمان کوهستان طنین انداز شد

بادبادک باز نوشته خالد حسینی

درباره کتاب رمان بادبادک باز اثر خالد حسینی :

حسینی با مطالعه رمان بادبادک‌باز ما را به روز هایی می برد که دولت سلطنتی افغانستان در میان ناآگاهی مردم نابود می شود و افغانستان دچار تغیراتی می‌شود که تا هم اکنون شاهد آن هستیم. اما در این کتاب اتفاقات سیاسی گذرا و حاشیه‌ای است و موضوع اصلی داستان آن زندگی دو پسر بچه است که با یکدیگر در یک خانواده بزرگ می‌شوند و از یک مادر شیر می‌نوشند و دوستی عمیقی بین آن ها به وجود می آید. ولی جهان این دو پسر بچه در عین حال از هم متفاوت است؛ امیر ارباب‌زاده است و صاحب خانه و ثروت پدراش است و حسن نوکرزاده و از قوم هزاره و پیوسته پامال تاریخ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *