نوشته های عمومی

داستان های ترسناک برای کودکان

داستان های ترسناک برای کودکان

یکی از اصلی ترین علت های علاقه نداشتن بچه ها به کتاب, تکراری بودن و یکنواخت بودن قصه ها است. بچه ها به دنبال بازی و سرگرمی و هیجان و کشف ناشناخته ها هستند، هر چیزی که  کنجکاوی آن ها را تحریک نکند کنار می گذارند  و به آن بی توجهی می کنند، این ویژگی بچگی است. قصه های ترسناک همان طور که از اسمش معلوم است مجموعه قصه هایی در ژانر ترسناک هستند و کودکان از دیگر قصه ها بیشتر به آن ها علاقه نشان می دهند و حس کنجکاوی کودک را برمی انگیزند.

خواندن یا نخواندن داستان های ترسناک برای کودک :

اکثر متخصصان مخالف بر این باور عمومی اند که داستان های وحشت ممکن است باعث به وجود آمدن ترس‌ در کودک هستند که تا هنگام بزرگسالی با آن ها  همراه است ؛ اما در مقابل این نظریه افرادی هم می‌گویند که این داستان ها به خواننده ( کودک ) کمک می کنند تا بر ترس‌هایشان مواجه شده  و بر آن غلبه کنند و راه حلی منطقی برای وحشت هایشان پیدا کنند.

سبک ترسناک عموماً سبکی تخیلی در هنر و ادبیات است که به مشکلات غیرواقعی، تخیلی و برخی قصه های عامه‌ پسند می‌پردازد. عموما نوجوانان کتاب‌هایی را که قوه تخیل آنها زیاد است و هیجان بیشتری دارد و به نقل عموم اکشن است، بیشتر دوست دارند. این ماجراجویی‌ و ریسک‌ پذیری از خصوصیت های سنی آن ها است.

کتاب داستان های ترسناک ، احساس هیجان و ماجراجویی را در بچه ها خلق می کند و آن‌ها را همراه با خود به جهان پر رمز و راز موجودات باور نکردنی وارد می کند …

از آنجا که بیشتر بچه ها در زمان مطالعه کتاب ، شخصیت های داستان را در ذهن شکل می دهند و با قصه ارتباط برقرار می کنند، برای اثر پذیری و جذابیت زیاد تر , لحنی هیجان انگیز و بچگانه داشته باشید. به خاطر داشته باشید که نوع بیان شما, اثر بسیاری در علاقه بچه شما به کتاب و مطالعه دارد.

 

برای انتخاب و خرید کتاب روی لینک کلیک کنید :      خرید کتاب  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *