نوشته های عمومی

عظیم ترین کتابخانه های دنیا بخش سوم

بزرگترین کتابخانه ها

معرفی کتابخانه دولتی کشور روسیه :

کتابخانه دولتی کشور روسیه عظیم ترین کتابخانه‌ی روسیه و همچنین اروپای شرقی است. این کتابخانه که در سال ۱۸۶۲ به‌عنوان قسمتی از موزه‌های عمومی مسکو و رومیانتسِف راه اندازی شد، حالا میزبان بیشتر از ۴۷ میلیون اثر است. همه شهروندان فدراسیون روسیه می‌توانند از این کتابخانه دیدن کرده و با دریافت کارت عضویت کتابخانه ، از آن برای مدت چهارده روز کتاب قرض کنند.

کتابخانه‌ی دولتی کشور روسیه در این سال‌ها دچار توسعه و تغییر قرار گرفته و حالا نسخه‌های دیجیتالی کتب‌ و مقالات را نیز عرضه می‌کند. در حال حاضر، بیشتر از نود درصد از مقالات و رساله‌ها، کتاب‌های چاپی قدیمی، اسناد مربوط به کلکسیون نقشه‌نگاری و کلکسیون دانشگاهی و بیشتر از هشتاد درصد از کلکسیون آثار موسیقی در قسمت عمومی این کتابخانه قرار دارند.

کتابخانه دولتی بزرگ روسیه

آیا می دانید؟

قسمت کتاب‌های دیجیتالی  این کتابخانه‌ برای همه بدون هزینه است و می‌توان از طریق اینترنت به کل منابع آن دسترسی پیدا کرد. 

مکان: مسکو
تعداد بازدید سالانه: ۸۰۰,۰۰۰ نفر
سال راه اندازی : ۱۸۶۲

معرفی کتابخانه ملی ژاپن :

کتابخانه ملی ژاپن که شعب اصلی آن در شهر توکیو و شهر کیوتو قرار دارد، یکی از عظیم ترین کتابخانه‌ها به شمار می آید. نقش اصلی کتابخانه‌ی ملی در ژاپن کمک به اعضای مجلس شورای ژاپن در پژوهش و جست‌وجو است. بااین‌حال، این کتابخانه‌ یک کتابخانه‌ی عمومی نیز به شمار می آید و سالانه از بازدیدکنندگان زیادی میزبانی می‌کند.

کتابخانه ملی ژاپن در آخرین به‌روزرسانی آماری خود در سال ۲۰۱۶، اعلام کرد که نگهدارنده ۴۱.۸ میلیون کتاب و سند است. کتابخانه‌ی ژاپن از بیشتر از ۱۰.۷ میلیون کتاب، ۱۷ میلیون روزنامه و مجله، ۹ میلیون صفحات دیجیتالی شده، صدها هزار نقشه، دست‌نوشته، اسناد ضبط‌شده و رساله‌های دکتری نگهداری می‌کند.

آیا می دانید؟

در سالن اصلی کتابخانه‌ی ملی ژاپن جمله «شکی نیست که صداقت مایه‌ی آزادی ماست» نوشته شده است. این جمله به دو زبان ژاپنی و یونانی حک شده است.

مکان: توکیو و کیوتو
تعداد بازدید سالانه: ۶۴۵,۰۰۰ نفر
سال راه اندازی : ۱۹۴۸

(کتابخانه دانشگاه هاروارد)

برای مطالعه ادامه مقاله با کلیک بر روی لینک به بخش سوم مقاله بروید : 

برای انتخاب و خرید کتاب روی لینک کلیک کنید :     خرید کتاب 

1 دیدگاه در “عظیم ترین کتابخانه های دنیا بخش سوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *