نوشته های عمومی

عظیم ترین کتابخانه های دنیا بخش چهارم

عظیم ترین کتابخانه های دنیا

کتابخانه ملی کشور فرانسه :

کتابخانه ملی کشور فرانسه عظیم ترین کتابخانه‌ی فرانسه است. این کتابخانه درمجموع از ۴۰ میلیون نسخه ، ازجمله ۱۵ میلیون کتاب و سند چاپی، دست‌نوشته، عکس، نقشه، سکه، مدال، اسناد صوتی، ویدئویی و چندرسانه‌ای و پارامتر های تماشایی نگهداری می‌کند. هرسال ۱۵۰هزار نسخه‌ی جدید به این کتابخانه‌ افزوده می‌شود.

این کتابخانه‌ یکی از قدیمی ترین کتابخانه های دنیا است  و قدمت آن به دوران شارل پنجم بر می‌گردد که یک کتابخانه‌ی سلطنتی بوده است. این کتابخانه در طول قرن‌ها توسعه یافت و از اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ به اسم کتابخانه‌ی ملی فرانسه درهای خود را بر روی عموم باز کرد.

 

کتابخانه بزرگ ملی فرانسه

آیا می دانید؟

تعداد کتاب ها و اسناد در حال نگهداری: ۴۰ میلیون
مکان : پاریس
تعداد بازدید سالانه : بیشتر از ۱ میلیون نفر
سال راه اندازی : قرن 14 ام

کتابخانه ملی کشور روسیه :

کتابخانه ملی کشور روسیه در سن پترزبورگ، دومین کتابخانه‌ی بزرگ روسیه است. این کتابخانه‌ در اواخر سال ۲۰۱۶ حدود ۳۷.۸۹ میلیون کتاب در کلکسیون خود جای داده بود. این کتابخانه که در سال ۱۷۹۵ راه اندازی شده، از اسناد متعلق به 200 سال پیش روسیه نگهداری می‌کند. کتابخانه‌ی ملی در ابتدا به‌ نام کتابخانه عمومی خاندان سلطنتی از سوی کاترین دوم راه اندازی شد.

کتابخانه بزرگ ملی روسیه

آیا می دانستید؟


مکان : سن پترزبورگ
تعداد بازدید سالانه: حدود ۱ میلیون نفر
سال راه اندازی : ۲۷ مه ۱۷۹۵

کتابخانه ملی کشور چین :

با این حال که ممکن است کتابخانه‌ی ملی چین بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی چین نباشد، اما همینطور که از اسم آن معلوم است ، این کتابخانه‌ی رسمی چین به حساب می‌ آید. این کتابخانه‌ در پکن ، واقع شده و بیشتر از ۳۷.۶۸ میلیون نسخه خطی و چاپی نگهداری می کند.

کتابخانه‌ ملی نه‌ تنها بزرگ‌ترین منبع برای نسخ ملی چین است، همچنین یک مرکز فهرست‌ نگاری کتاب های ملی، یک مرکز حفظ و مراقبت از کتاب‌های قدیمی و همچنین موزه‌ی ملی کتاب‌های باستانی چین نیز به حساب می آید. کتابخانه‌ی ملی همچنین از نسخ ها و کلکسیون‌های خارجی نیز نگهداری می‌کند.

کتابخانه ملی چین

آیا می دانید؟

این کتابخانه‌ دارای ۲۸۰هزار کتاب نایاب است که بیشتر از ۱,۶۰۰ نسخه از آن‌ها به سلسله‌های سونگ و یوان تعلق اند.

مکان : پکن
تعداد بازدید سالانه: بیشتر از ۵ میلیون نفر
سال راه اندازی : ۱۹۰۹

برای انتخاب و خرید کتاب روی لینک کلیک کنید :     خرید کتاب

1 دیدگاه در “عظیم ترین کتابخانه های دنیا بخش چهارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *