نوشته های عمومی

مزایای خواندن داستان قبل از خواب

فواید خواندن داستان قبل از خواب

حتما تا به حال زیاد در جامعه افرادی را دیده اید که به کتاب اهمیت می دهند و همچنین برعکس این موضوع ولی کتاب مزایای زیادی دارد که اگر آنها را برای انسان ها به صورت کامل بازگو کنیم و تمامی تاثیرات آنها را بیان کنیم قطعا افسوس استفاده نکردن از آن را خواهند خورد و سعی می کنند آیندگان خویش را به سمت کتاب سوق دهند. زیرا ریشه تمامی مشکلات زیربنایی و خانواده ها در نخواندن و نداشتن آگاهی جمع شده است و با گسترش فرهنگ مطالعه مشکلات نیز خود به خود حل خواهند شد و جامعه ای متعالی خواهیم داشت. در مقاله پایین به چندتا از مزیت های خواندن کتاب قصه در شب برای کودکان خواهیم پرداخت.

مزایای کتاب قصه شب برای کودکان :

قوی کردن قدرت تخیل در بچه : خواندن قصه برای بچه پیش از خواب در شب باعث بالا رفتن قدرت تخیل او می شود. داستان گویی گویی باعث می شود بچه ها قدرت تخیل سالمی داشته باشند و اندیشه و ذهنشان به فعالیت واداشته شود تا بتوانند به راحتی بیندیشند. و همین قدرت تخیل باعث می شود تا در آینده بتوانند راه حل‌های سودمند و موثری پیدا کنند. اینکه بتوانند شخصیت‌ها، مکان‌ها و موقعیت‌ها و رویدادهای غیرواقعی و خیالی را تصور کنند باعث می شود زندگی شادتر و با نشاط تری داشته باشند به همین علت است که آموختن این مهارت بسیار پر اهمیت است.

خلق دقایق زیبا : خواندن داستان زمان خواب در شب برای بچه ها می تواند دقایقی قشنگی را بسازد و به صمیمت ارتباط پدر ومادر با بچه خود کمک بسیاری می کند و این طور بچه ها  دیگر از خواب شب دوری نمی کنند و می توانند به راحتی با این موضوع علاقه نشان می دهند.

کامل تر شدن زبان کودک : قصه خواندن برای بچه باعث سریع تر باز شدن و تکمیل شدن زبان بچه می شود در اصل همزمان با خواندن قصه برای بچه به آن ها آموزش هایی هم می دهیم و عموما آن‌ها بیشتر واژه هایی را که شما زمان خواندن قصه تکرار می کنید بلافاصله بعد از شنیدنش بکار می‌برند. گوش دادن به قصه های زیاد به بچه ها کمک می‌کند تا افکار و عقایدشان را بهتر به زبان بیاورند.

نقش بستن علاقه به کتاب در بچه ها : زمانی که شما هرشب زمان خواب برای بچه قصه می‌خوانید این کار باعث می شود که بچه خود را به مطالعه کتاب‌های بیشتری در مسیر زندگی تشویق ‌کنید. کودک هایی که علاقه بسیار زیادی به خواندن دارند صاحب پدر ومادر هستند که در دوران بچگی برای آن‌ها پیش از خواب، کتاب می‌خواندند. بچه هایی که فقط به دید فیلم و کارتون می‌پردازند هیچوقت مزایای مطالعه کتاب  را متوجه نمی شوند. با تشویق بچه ها به کتابخوانی باعث می شوید تا آن ها در زندگی آیندشان بسیار موفق باشند.

عامل فعالیت مغز بچه ها می شود : وقتی که قصه را برای بچه می خوانید باعث می شوید سوالات زیادی در ذهن آن ها به خلق شود که هنوز دانش و آگاهی زیادی ندارند اما هرچه قصه بیشتری برایشان بخوانید به همان نسبت نیز آن‌ها سؤالات بیشتری می‌پرسند و هرچه آن‌ها سؤالات بیشتری بپرسند، به همان نسبت نیز پاسخ بیشتری دریافت می‌کنند و هوش و ذکاوت آنها افزایش پیدا می کنند. کتاب قصه خواندن قبل از خواب به بچه کمک می کند تا مغزش بهتر، سریع تر و به شیوه مبتکرانه تری فعالیت کند.

بالا رفتن تمرکز : مطالعه کتاب قصه برای بچه ها پیش از خواب به بهترین شکل به آن ها یاد می دهد که چطور روی یک مشکل تمرکز کنند و به آن گوش دهند که این موضوع در دوران مدرسه رفتن به آن ها کمک بسیاری خواهد کرد.

برای انتخاب و خرید کتاب روی لینک کلیک کنید :      خرید کتاب  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *