نوشته های عمومی

6 اثر کتاب خواندن بر موفقیت کودک

همه والدین به دنبال بهترین ها برای فرزند خود هستند اما این بهترین ها متفاوت است  ولی یک سری از بهترین ها در همه والدین مشترک است از جمله درس خواندن و مهارت های ارتباطی و مقبولیت فرزندانشان در جامعه و بین دوستان و همکارانشان اگر بخواهیم موفقیت را در این اشتراکات خلاصه کنیم می توانیم بگویم که با کتابخوان شدن کودک در سنین پایین قطعا فرزندان ما به موفقیت های مورد نظر والدین و همچنین خودشان خواهند رسید و در مقاله زیر به 6 مورد که با مطالعه کتاب توسط کودک و یا خواندن آن توسط پدر و مادر برای کودک اتفاقات خوب و خوشایندی رخ خواد داد به صورت مختصر نام برده و توضیح داده شده است.

اثرات کتاب خواندن و موفقیت کودک :

بالا رفتن تمرکز : بچه ها هنگامی که در یک محیط آرام و بی سر و صدا شروع به خواندن کتاب می کنند و با دقت کتاب مطالعه می کنند این کار تمرینی است برای تمرکز کردن روی یک کار. افرادی که علاقه‌مند به خواندن کتاب هستند اگر غرق در مطالعه شوند، می‌توانند کتاب را به آسانی بیشتر از یک روز بخوانند این اشخاص درباره‌ی هر کار دیگری که تصمیم به انجامش دارند هم همین مسیر را دارند. 

 تمرین کردن برای هدف داشتن : اگر پیش از شروع خواندن کتاب به بچه بگویید تا زمانی که تعداد مشخصی از صفحات یک کتاب را نخواندند، یا اینکه یک مفهوم مشخص را در ذهنشان به خوبی جا نیانداختند دست از مطالعه برندارند . این کار باعث می شود که آنها با جدیت کوشش کنند و هر مطلبی که مطالعه می کنند برایشان نتیجه‌ی خوبی داشته‌ باشد. این بچه ها در بزرگسالی برای تک تک لحظه‌های عمرشان هدف مشخص می‌کنند و سعی می کنند تا به هدف خود دست یابند.

از هر زمانی برای خواندن بهره می برند : بچه هایی که علاقه مند به خواندن باشند در زمان مدرسه و بزرگسالی از هر وقتی برای خواندن و یادگیری دانش بهره می برند و ترجیح می دهند بجای اینکه وقت های کوتاهشان تلف شود صرف یادگرفتن مطلبی شود و برای رسیدن به هدفشان سعی کنند.

نگاه کردن به یک موضوع از زوایای دید مختلف : بچه های کتابخوان در بزرگسالی می توانند تمام زوایای یک موضوع را مد نظر قرار دهند. برای اینکه با خواندن کتاب های گوناگون با دیدگاه‌های متفاوتی آشنا شدند. خواندن به بچه ها یاد می دهد که به جای افراد دیگری  نیز زندگی کنند، و این تجربه را  یاد می‌گیرید و برای همه زندگیشان در خاطرشان خواهد ماند.

مهارت های ارتباط برقرار کردن  و صحبت کردن : مطالعه کتاب باعث می‌شود مهارت‌های ارتباط شفاهی، گوش دادن، حافظه و مهارت‌های شناختی بچه ها تقویت شود. با بزرگتر شدن بچه می آموزد از طریق زبان بدن، صحبت کردن، گوش دادن و نگارش با دیگر افراد ارتباط برقرار کند. هنگامی که بچه ها کتاب های زیادی خوانده باشند، مخزن کلمات بزرگتری در ذهنشان خواهند داشت و آسان تر با دیگر افراد ارتباط برقرار می کنند.

احساس سرزندگی و نشاط و لذت : بچه ها بعضی زمان ها اینقدر از محتوای کتاب لذت می‌برند که متوجه نمی‌شوند در حال فرا گرفتن مطالب جدید هستند. مغز ماهیچه‌ای است که نیاز به کار‌کردن و ورزش دارد. همان‌ طور که ورزش روزانه آمادگی ماهیچه‌های بدن شما را بالا می برد ، خواندن کتاب هم ذهنتان را هوشیار و بیدار نگه‌ می‌دارد.

 

برای انتخاب و خرید کتاب روی لینک کلیک کنید :      خرید کتاب  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *