نوشته های عمومی

نقش کتاب و کنترل پرخاشگری کودک

کنترل پرخاشگری کودک و کتاب

کنترل پرخاشگری در کودک و نقش کتاب :

تربیت بچه ها در سال های اخیر به طور کامل حساب شده و با دانش توسط روانشناسان و محققان  صورت می گیرد. برای تربیت بچه های موفق و اثرگذار در جامعه لازم است پدر ومادر تربیت مناسب و رفتار مناسبی در مقابل با برانگیختگی حسی بچه ها صورت دهند. کتبی که در زمینه ، روش های برخورد با عصبانیت های بچه ها را به خواننده‌ی خود یاد می دهد می تواند به برترین صورت ممکن علل اتفاق افتادن خشونت در بچه را شرح داده و برای رو در رویی و هدایت این رفتار به شما ابزار های رفتاری را یاد بدهد. این کتب برای پدر ومادر هایی که به تربیت درست بچه اهمیت می دهند بسیار پر اهمیت هستند.

برای بدست آوردن مهارت کنترل خشم که مهارت پر اهمیتی در زندگی است باید پدر ومادر از سنین پاایین به فرزندهایشان این مهارت را انتقال بدهند. بازی‌ها و کتاب قصه ها برترین ابزار یادگیری برای بچه ها هستند که می‌توان از این مسیر به آن ها نکات و موارد زیادی را یاد داد به همین علت بهتر است در این سن برای بچه کتاب های متناسب با سن و سالشان تهیه کرده و آموزش های لازم این مهارت نیز در آن باشد.

عصبانیت جز حالت هایی است که امکان دارد هنگام مواجه با محرک‌های نامناسب محیطی به وجود بیاید. حس عصبانیت قسمتی از زندگی همه اشخاص و همه‌ی بچه ها است که آن را تجربه می‌کنند. عصبانیت گاهی به صورت پرخاش‌گری قادر است به یک اختلال رفتاری مبدل شود. پرخاش‌گری و درماندگی در کنترل عصبانیت از ناهنجاری‌هایی است که بچه ها در معرض آسیب‌های جدی آن هستند. کتاب‌های مناسب این موضوع می‌تواند بچه ها را در کنترل عصبانیت و پرخاش‌گری کمک کند. پدر ومادر باید برای بچه ها کتاب با موضوع خشم کودکان بخوانید و آن ها را در مدیریت و کنترل عصبانیت کمک کنند.

آموزش و پیشرفت تحصیلی در مدرسه برای بچه ها در اثر عصبانیت و تنبیه کمتر خواهد شد بچه ها عاشق جلب توجه پدر و مادر خود هستند و وقتی که پدر و مادر به آنان توجه نکنند یا براثر درگیری ذهنی به آن ها بها ندهند، داد و فریاد و پرخاشگری می‌کنند. یکی از پراهمیت ترین کارها برای کترل عصبانیت بچه ، عشق بدون قید و شرط پدر ومادر به آنهاست. بچه در هر دو جنسیت نیاز به آموزش مهار عصبانیت دارد. به  فرزندان خود با کتاب خواندن یاد دهید که چه روش‌هایی می‌تواند جایگزین عصبانیت شود و اجازه بدهید تا بچه تان درباره حسش صحبت کرده تا به آرامش برسد.

وقتی که بچه تان درست رفتار نمی‌کند امکان دارد علت های مختلفی داشته باشد. اول باید عامل پرخاشگری‌ بچه تان را بشناسید. متوجه شوید که هدف او از این رفتار چیه جلب توجه، حس تنهایی یا خستگی و بی‌حوصلگی است. زمانی که عامل را متوجه شدید قادرید مسیر درستی را برای کنترل این رفتارش انتخاب کنید. اگر چیزی را چندین بار با غر زدن به او گوش زد کنید ، در واقع بچه تان را آزار می دهید. اگر همیشه تلاش کنید او را سرزنش کنید و هی غر بزنید بچه لج باز خواهد شد به جای این عمل می‌توانید با حوصله و مهربانی عاقبت اعمالش را برایش شرح دهید.

کوشش کنید تمام اشتباهات رفتاری‌اش را برایش هرروز مکرارا نگویید و درمورد  آن ها نصیحت نکنید. فقط به مشکلات پیش آمده توجه کنید و تلاش کنید آن ها را حل کنید. اگر بچه را برای تمام اشتباهاتی که تا الان انجام داده‌ است سرزنش کنید، دیگر به صحبت های شما توجه نخواهد کرد. کوشش کنید به بچه توجه کنید و دوست برگزیده او باشید اگر با بچه ها چنین ارتباطی داشته باشید او همه چیز را با شما بیان خواهد کرد و اعتمادش نسبت به شما افزایش می یابد. به خاطر داشته‌ باشید که اگر از او انتظار رفتار خوب دارید، باید با او خوب رفتار کنید.

یکی از عوامل بسیار پر اهمیت پرخاشگری در بچه ها ، یادگیری آن است؛ یعنی وجود الگوهای رفتاری پرخاشگرانه در دور بچه ، والدینی با خلق عصبانی و پرخاشگر باعث می شود که بچه نیز با دیدن این رفتارهای خشونت آمیز این طور رفتار کند. به این نتیجه می رسیم که بچه از راه مشاهده می آموزد و الگوبرداری می کند.

برای انتخاب و خرید کتاب روی لینک کلیک کنید :      خرید کتاب 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *