درباره نویسندگان

معرفی آنتوان دوسنت‌اگزوپری :

نویسنده شازه کوچولو

آقای ‌اگزوپری در شهر لیون و در یک خانوادهٔ کاتولیک و نخبه‌سالار چشم به جهان باز کرد. شجره ‌نامه ی این خانواده تا چندین قرن قدمت داشت. او سومین فرزند از ۵ فرزند مارتن لوی ماری دو سنت‌ اگزوپری و ویکنتس آندره لوییز ماری دو فونس‌کلمب بود. پدر وی مدیر اجرایی کارگزاری بیمه بود که در ایستگاه قطار بر اثر سکته، قبل از چهارمین سال تولد آنتوان چشم از جهان بست.

آنتوان در سال ۱۹۳۱ با کانسوئلو سنت‌اگزوپری ازدواج کرد.

آنتوان تا پیش از جنگ جهانی دوم، خلبان تجاری موفقی بود که در خطوط پست هوایی میان اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی به فعالیت می‌پرداخت اما با شروع جنگ، هر چند از دیدگاه سن و وضعیت سلامتی در شرایط مطلوبی نبود اما به عضویت نیروی هوایی فرانسه آزاد در شمال آفریقا درآمد.

در ژوئیه سال ۱۹۴۴ هواپیمای او در یک پرواز شناسایی بر فراز دریای مدیترانه ناپدید شد و اعتقاد بر این بود که در همان زمان کشته شده‌است.

فعالیت نویسندگی ایشان :

آنتوان برندهٔ جوایز ادبی معتبر فرانسه و همچنین برندهٔ جایزهٔ کتاب ملی آمریکا گردید. بیشتر معروفیت او به خاطر کتاب شازده کوچولو و نوشته‌های تغزلی او با عنوان زمین انسان‌ها و پرواز شبانه است. آثار آنتوان از جمله کتاب شازده کوچولو به ۳۰۰ زبان و گویش برگشت شده‌ است.

فوت آنتوان دو سنت‌اگزوپری :

در زمان باز شدن جبهه دوم و پیاده شدن قوای متّفقین در سواحل فرانسه، بار دیگر با درجه سرهنگی نیروی هوایی به فرانسه برگشت. در ۳۱ ژوئیه  سال ۱۹۴۴ برای پروازی اکتشافی برفراز فرانسه اشغال شده از جزیره کرس در دریای مدیترانه به پرواز درآمد، و بعد از آن دیگر هیچگاه دیده نشد.

علت سقوط هواپیمایش هیچگاه مشخص نگردید اما در اواخر قرن بیستم و پس از پیدا شدن لاشه هواپیمایش اینطور به‌نظر می‌رسد که برخلاف ادعاهای قبل ، او هدف آلمانی‌ها واقع نبوده است ، به دلیل این که روی هواپیما اثری از تیر دیده نمی‌شود و احتمال قوی سقوط هواپیما به علت نقص فنی هواپیما بوده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *