درباره نویسندگان

معرفی افسانه شعبان‌نژاد :

افسانه شعبان‌نژاد در ۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۲ در شهداد کرمان چشم به جهان گشود. او در خانواده‌ای تربیت یافت که ذوق ادبی در آن بسیار بود.  افسانه  پس از گذراندن دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در مدارسی چون زند، معین و کیخسرو شهر کرمان، در رشته علوم تجربی دیپلم خود را دریافت کرد. ایشان تا قبل  از ۴ سالگی، در شهداد بود و بعد از آن به کرمان نقل مکان کرد. او فعالیت‌های هنری خود را در سن ۱۸ سالگی شروع کرد. او در سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و پس از آن به تهران نقل مکان کرد.

خانم شعبان نژاد کارشناسی ارشد خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تربیت معلم کسب کرد و لیسانس‌ش را در زمینه ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اخذ نمود. کمی بعد توانست مدرک درجه یک هنری در رشته ادبیات داستانی و شعر (که به دکترای هنر مشهور است) از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دست آورد. او فعالیت‌هایش را از سال ۱۳۶۰ خورشیدی با یکی از نشریات امور تربیتی شروع کرد. کمی بعد سردبیر برنامه خردسالان در رادیو شد و سردبیری مجلات رشد نوآموز و رشد دانش‌آموز را پذیرفت. او توانست در شورای شعر کیهان بچه‌ها نیز عضویت کسب کند. او هم‌اکنون مسئول شورای شعر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

او مسئولیت هایی چون عضویت در موسسه International Biographical Center و حضور در جشنواره‌هایی به عنوان داور از جمله جشنواره بین‌المللی شعر فجر، جشنواره بین‌المللی پویا نمایی، جشنواره بین‌المللی رضوی، جشنواره کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره کتاب انجمن قلم، جشنواره بین‌المللی مطبوعات، جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره ادبی هنری شاهچراغ، جشنواره کتاب برتر، جشنواره فیلم نامه نویسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره رشد و جشنواره شعر روشنا را در کارنامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *